• mapa
    42-300 Myszków, ul. Jana Pawła II 104
  • telefon
    34 333 74 44
  • email
    biuro@reko-odpady.pl

REKO PRIME Sp. z o.o. rozpoczęła się w styczniu 2009 r. W tym czasie obecny udziałowiec i zarazem prezes zarządu Spółki Jakub Ciupiński rozpoczął działalność gospodarczą jako osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą pod nazwą „Firma Produkcyjno-Handlowo-Usługowa REKO Jakub Ciupiński”. Przekształcenie w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością nastąpiło w czerwcu 2022 roku.

Zakres działalności Spółki koncentruje się na trzech kluczowych segmentach:

1) Zbieranie odpadów komunalnych oraz innych niż komunalne

2) Przygotowanie odpadów do odzysku poprzez ich sortowanie i belowanie

3) Recykling odpadowych tworzyw sztucznych w szczególności folii opakowaniowych oraz rolniczych

o firmie reko

Oferta świadczenia usług odbioru odpadów przez REKO skierowana jest w szczególności do:

1) samorządów i samorządowych zakładów gospodarki odpadami w tym także RIPOK

2) zakładów przemysłowych produkcyjnych i usługowych;

3) centr handlowych i logistycznych;

4) przedsiębiorstw prowadzących działalność w zakresie gospodarowania odpadami, w tym także odpadami będącymi surowcami wtórnymi.

Poniżej prezentujemy historię Spółki w powiązaniu z zakresem jej działalności.

Od początku istnienia przedsiębiorstwa przedmiotem jego działalności było zbieranie i zagospodarowanie odpadów, z tym że w początkowym okresie przedsiębiorstwo prowadziło działalność w zakresie zbierania odpadów innych niż komunalne, głównie odpadów które można poddać procesom odzysku a w szczególności recyklingu, potocznie określanymi jako surowce wtórne.

W celu zagwarantowania najlepszej obsługi, przedsiębiorstwo stale rozbudowywało zaplecze logistyczne w zakresie samochodów hakowych, samochodów bramowych, busów, samochody z windą samozaładowczą, ciągniki siodłowe z naczepą, przyczepy do przewozu kontenerów hakowych i bramowych.

Od początku działalności przedsiębiorstwa, REKO oferuje przedsiębiorcom i jednostkom samorządowym usługę doradczą, dzierżawę lub sprzedaż elementów tworzących system gospodarowania odpadami, w tym: pojemniki do selektywnej zbiórki lub systemy techniczne do zmniejszenia objętości odpadów tj. prasokontenery, belownice, zgniatarki do odpadów komunalnych, rotokompaktory do odpadów specjalnych, prasokontenery ślimakowe, kompaktory do styropianu.

W roku 2013 przedsiębiorstwo złożyło dokumenty aplikacyjne i uzyskało dofinansowanie w ramach realizacji działania 8.2 „Wspieranie wdrażania elektronicznego biznesu typu B2B” programu POIG. Projekt ten dotyczył wdrożenia innowacyjnych rozwiązań technicznych, technologicznych i organizacyjnych wpływających na rozwój dotychczas realizowanych procesów biznesowych, dotyczących zarówno przedsiębiorstwa REKO jak i współpracujących z nim partnerów biznesowych.

W 2014 roku przedsiębiorstwo opracowało i wdrożyło system zarzadzania jakością opartego na normach ISO z serii 9000 oraz systemu zarządzania środowiskiem opartego na normach ISO z serii 14 000. Wdrożenie tych systemów zostało potwierdzone przeprowadzonym procesem ich certyfikacji, która jest kontynuowana do dnia dzisiejszego. Systemy te stanowiły dla przedsiębiorstwa innowacje organizacyjną, która pozwoliła na skuteczniejszy rozwój organizacji i realizowanej działalności, czego potwierdzeniem jest zwiększenie liczby klientów oraz znaczny wzrost wyników finansowych. System zarządzania został wdrożony jako kompatybilny element, zintegrowany z specjalistycznym oprogramowaniem informatycznym.

W dniu 21.10.2014 r. Jakub Ciupiński dokonał zakupu placu o łącznej powierzchni 1,98 ha, który wcześniej był w części dzierżawiony na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej. Działanie to stworzyło podstawy do dalszego usystematyzowanego rozwoju w zakresie planów inwestycyjnych.

W roku 2015 przedsiębiorstwo uzyskało pierwszy wpis do rejestru działalności regulowanej i tym samym rozpoczęło działalność w zakresie odbiorów odpadów komunalnych. W początkowym okresie była to obsługa przedsiębiorstw w zakresie odbioru odpadów komunalnych. Na dzień dzisiejszy REKO posiada wpis do Rejestru działalności regulowanej w 42 gminach. Rozwijając swoją działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych przedsiębiorstwo zaczęło także brać udział w przetargach na kompleksową obsługę gmin. Pierwszy przetarg Spółka wygrała w 2019 roku i pierwszą obsługiwaną kompleksowo gminą była gmina Lelów. Obecnie prowadzi obsługę w gminach Niegowa i Psary. Od tego czasu przedsiębiorstwo stale startuje w przetargach i w dalszym ciągu prowadzi kompleksową obsługę gmin.

Działamy

Szybko

Skutecznie

Profesjonalnie

W lutym 2016 roku REKO zawarło umowę z Katedrą Inżynierii Chemicznej i Projektowania Procesowego, POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ, Wydziałem Chemicznym, na mocy której zostało zlecone wykonanie prac B+R w celu opracowania i potwierdzenia sposobu usuwania zadruku z folii PE. Na podstawie wyników tych prac w roku 2017 r. przedsiębiorstwo uzyskało dofinansowanie do projektu pn. „Wdrożenie innowacyjnej technologii, umożliwiającej przetwarzanie odpadowych, zadrukowanych folii PE” współfinansowanego w ramach poddziałania 3.2.2 Kredyt na innowacje technologiczne Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Wynik projektu został wdrożony do działalności na początku roku 2021. Wcześniej już roku 2019 przedsiębiorstwo rozpoczęło działalność w zakresie recyklingu tworzyw sztucznych w szczególności folii opakowaniowych oraz rolniczych.

W powołanym powyżej kontekście odnoszącym się do recyklingu folii z tworzyw sztucznych, w latach 2020 i 2022 przedsiębiorstwo pośrednio uczestniczyło w programie „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej” prowadzonym przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Beneficjentami programu były jednostki samorządu terytorialnego i ich związki, które odbierają zużytą folię rolniczą od rolników, a następnie przekazują ją do firm zajmujących się ich utylizacją. W roku 2022 REKO przeprowadziło odbiór zebranej folii rolniczej z 32 gmin w łącznej ilości ponad 2 700 Mg.

W 2018 r. w ramach POIR 2014-2022, poddziałanie 2.3.2 Bony na innowacje dla MŚP, przedsiębiorstwo wystąpiło z wnioskiem o dofinansowanie projektu mającego na celu opracowanie nowej technologii obejmującej zestawienie rozwiązań technologiczno-aparaturowych, umożliwiających standaryzację strumienia zmieszanych odpadów tworzyw sztucznych, w szczególności folii pochodzących z selektywnej zbiórki. Technologia ta została także wypracowana przez pracowników naukowych Wydziału Chemicznego Politechniki Śląskiej. Wynik tej pracy B+R został przedstawiony jako projekt pn. „Wdrożenie nowej technologii odzysku folii pochodzącej ze strumienia zmieszanych odpadów tworzyw sztucznych” w dokumentacji aplikacyjnej w ramach II Etapu Bonu na innowacje 2.3.2 POIR. Wniosek został oceniony pozytywnie i uzyskał dofinansowanie. Wynik tego projektu został wdrożony w działalności przedsiębiorstwa w drugim półroczu 2021 roku.

W roku 2018 przedsiębiorstwo zakupiło w ramach umowy (na wyłączność wszelkie prawa majątkowe do wynalazku) od Instytutu Chemii Przemysłowej im. Ignacego Mościckiego patent do wynalazku nie stosowanego dotychczas przemysłowo o numerze PL 196 811 pn. „Sposób wytwarzania elastomerów termoplastycznych z odpadów folii wielowarstwowych”

Przedsiębiorstwo zestawiając wyniki własnych prac w zakresie przygotowania odpadu oraz wyniki prac w zakresie przerobu właściwego objętych ochroną własności przemysłowej, sporządziło dokumentację aplikacyjną w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020, Poddziałanie 3.2.2 Kredyt na innowacje technologiczne. Wniosek został oceniony pozytywnie i został wybrany do dofinansowania. Projekt jest realizowany pn.: ,,Wdrożenie własnej technologii wytwarzania elastomeru termoplastycznego z odpadowych folii wielowarstwowych” na podstawie umowy nr POIR.03.02.02-00-1773/19-00 z dnia 16.10.2019 r. Z uwagi na wydłużające się postępowanie środowiskowe mające na celu uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, znacząco zostało opóźnione rozpoczęcie procesu inwestycyjnego i dlatego też końcowe wdrożenie wyników tego projektu zostanie zrealizowane w czerwcu obecnego roku.

Po zakończeniu tego projektu łączne moce w zakresie recyklingu odpadowych folii kształtować się będą na poziomie 2 Mg na godzinę co pozwalać będzie na recykling około 10 tys. ton w skali roku. Produktem procesów recyklingu będzie regranulat tworzyw sztucznych na bazie PE będący zamiennikiem granulatu pierwotnego wytwarzanego w przemyśle petrochemicznym.

Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa jest obrazowany osiąganymi wynikami finansowymi.

Wraz z wynikami finansowymi przedsiębiorstwa, sukcesywnie też wzrasta poziom zatrudnienia. Stan zatrudnienia na koniec 2018 roku wynosił niecałe 40 osób pracujących na pełny etat, natomiast obecnie Spółka zatrudnia już 138 osób (w przeliczeniu na pełne etaty).

Skala działalności w zakresie zbierania odpadów komunalnych ma charakter regionalny, w zakresie odpadów innych niż komunalne działalność ma charakter krajowy i w zakresie ich sprzedaży także międzynarodowy, natomiast działalność związana z recyklingiem folii z tworzyw sztucznych ma także charakter krajowy, a w kontekście sprzedaży regranulatu charakter międzynarodowy.

Spółka przykłada także dużą uwagę do zasady odpowiedzialnego biznesu (CSR: Corporate Social Responsibility) poprzez prowadzenie działalności w sposób zrównoważony, uwzględniający realny wpływ naszych decyzji biznesowych na wszystkich interesariuszy – naszych klientów, pracowników, partnerów biznesowych, społeczności oraz na środowisko naturalne.

W ramach dobrej praktyki, poza działalnością edukacyjną uczestniczymy także w życiu społeczności lokalnej poprzez aktywne wsparcie finansowe młodzieżowych sekcji sportowych (boks, zapasy, piłka nożna). REKO także aktywnie wspiera
i inicjuje akcje edukacyjne wśród najmłodszych.

Ponadto poprzez zakres działalności wpisujemy się także w działalność informacyjną dotyczącej ochrony środowiska, prowadzoną na rzecz szeroko pojętej społeczności lokalnej, instytucji i organów administracji publicznej.